2015 Iznik Ultra Yaklaşıyor


#27

İznik Ultra 130k için ben tek korkum;
ilk 55k zeytinlikler içerisinde olacak.
Eğer yarış günü yağmur yağarsa o zeytinlik yolları tam bir eziyet olur.
yumuşak çamurlu bir yolda, ayakkabıların altında kilolarca çamurla koşmak en sevmediğim şey.
130k’cılara tavsiyem; yumuşak çamurlu patika koşularınıda antreman listenize alın


#28

Hikayeniz benimkine çok benziyor. Eylül 2013 de koşuya başlamıştım. Çok benzer bir program ile Runtalya 2014 de YM koştum. Yaklaşık 1 ay sonra da İznik’te bitiremeyecegim üzerine iddaalar(!) olmasına karşın 5.18 ile hayatımın en keyifli koşusunu yaparak yaş grubumda 5. oldum. Çok keyifli bir parkur. Ben antrenmanlarımı genelde patikada yaptım o yüzden zemin ve ortam tanıdık geldi. Birçok kez yokuş antrenmanları yaptım. Özellikle YM sonrasındaki bir ayda. Kendime zaman sınırı koymadan bitirmeye odaklanmıştım. Tahminimden de 40dk önce geldim finişe. İznik parkurlarının insanda böyle bir etkisi var bence. Aykut’un dediklerine katılıyorum hareket etmeye devam ettiginiz sürece bitirmeniz garanti. Çok da keyif alacaksınız. iyi şanslar iki koşunuzda da.
Ben de bu sene 80k denemek için antrenmanlara başladım ama gidişat ne diyecek bakalım.


#30

Şuraya bir şeyler karaladım. İznik 130k parkurunda 2013 ve 2014’te neler olduğunu hızlıca bir değerlendirmeye çalıştım. 2015 için bir çıkarımda bulunmaya çalıştım, ama yeterince kötümser olamadığımı düşünüp vazgeçtim. Neler olacağını hep beraber göreceğiz zaten :smiley:


#31

Örnekköy(75k)e kadar çok zevkli bir parkurdan sonra kalan dümdüz 60 biraz sıkıcı oluyordu, bu sefer gece zeytinlikleri geçmek ve arada bir tırmanış ,o bölümü daha heyecanlı hale getirecek. Kalan bölüm zaten bir İznik ultra klasiği. Püf nokta herhalde gece traktörlerin bozduğu zeminde zeytinliklerde sakatlanmamak. Geçen sene orada diz ve bilekten 3-4 kişi bırakmak zorunda kaldı


#32

Bu arada Strava’daysanız eğer şöyle bir grup oluşturdum. Birbirini takip etmek, kim ne yapıyor görmek ve motive olmak için işe yarayabilir diye düşündüm.


#33

Guzel analiz. Birkac noktada eklemelerim sunlar olabilir:

  • 2014’de ikinci yarida daha az yavaslanmasinin bir sebebi yarisin gece baslamasi olabilir. Tecrubeliler icin cok bir sey fark etmeyebilir ama bircok kisi gece daha yavas basladi, ikinci yariya daha fazla enerjisi kaldi. Ek olarak uzun gecenin bitmesi ile aydinliga cikmanin verdigi psikolojik doping ile yavaslama azalmis olabilir.

  • 2013’te 130’larin yaninda 80 ve 42k kosanlar da ayni anda basladi. Ister istemez 130 kosanlar bunlardan etkilenip, (bazen gidebildikleri yere kadar beraber kosup) hizli basladi. Bu da ikinci yaridaki goreceli daha fazla yavaslamanin sebeplerinden biri.

  • Her iki yilda da dropbag noktasi Ornekkoy 75k’da yani yarisin ikinci yarisindaydi. Ust bas, ayakkabi vs. degisimi icin bu noktada zaman kaybedildi. Yavaslamanin icinde bu da var. Bu sene dropbag noktasi yine Ornekkkoy’de ama bu kez yarisin birinci yarisinda. Yavaslama oranlarina bakarken dikkat edilmesi gereken bir nokta olabilir.

  • Gecen sene birinci olan Marcus ilk bakista negatif split yapmis gozukse de 13.km civarinda yanlis yola girip yaklasik 6km fazladan yol yaptigini dusunursek ilk 63k’yi (yani 69Kyi) 5:30 pace ile geri kalani 5:52 ile gittigini soylemek yanlis olmaz. (Marcus’u bir kenara koysak bile diger 6 kisinin negatif veya esit split yapmasi dikkat cekici bir veri Tek tek bakmak belki cok dogru degil ama negatif eya esit gidenlerin icinde Bahadir ve Alper varsa onlar icinde Marcus ile benzer seyler gecerli, cunku ilk yarida birkac defa uzun sureli kayboldular.)

  • 130cularin bu yilki onemli bir avantaji yarisin ikinci bolumunde yer yer 80k ve 42k kosanlar ile beraber kosabilecek olmalari (baslangic saatlerinin bunun olmasi icin tasarlanmasi sayesinde). Etrafta tutunulup kanca atilacak, uzun sure beraber gidilemese bile en azindan kisa surelerde motivasyon yaratabilecek cok sayida dogal pacer olacak :smile:


#34

Doğru noktalar Aykut. Negatif split yapanlardan biri de benim, neredeyse 1 dakikaya yakın. Benim durumumda ilk yarıdaki sıkıntıların etkisi olmuştu. Bahadır ve Alper pozitif koşmuşlar. Aslına bakarsan tek tek durumların değerlendirilmesi ve istasyonlardaki bekleme sürelerinin işin içine katılması önemli. Yine de genel bir görünümün ortaya çıktığını düşünüyorum. 2013 ve 2014 arasındaki farklar için tespitler şahane. Gün doğumuyla beraber nasıl canlandığımı bir ben biliyorum :wink:


#35

Geçen sene senin şu anki durumundaydım. Koşmaya başladıktan 3 ay sonra Istanbul 10 Koştum.Sonrasında Antalya yarı maratondan sonra Iznik 42K planlamıştım.
Antalyaya gidemedim.Iznik 42 K ya kadar haftada toplam 40-50 Km koşar hale geldim. Iznik 42 K 5.06 tamamladım. Devamında Çekmeköy 60K, Frig 100 K var.
Bunları özellikle yazma nedenim öncelikle kafanda bitirecegine inanman. Iznik için özellikle tepe çıkış iniş agırlıklı koşular yapman.Saglıcakla


#36

son kısımlar 3 mesafeye katılanlarca aşağı yukarı beraber koşulacağına göre koşucuların hangi uzunlukta yarıştıklarını arkadanda görebileceğimiz bir numara renk işaret olacakmı acaba


#37

Oraya vardığımızda bunun hiç bir önemi kalmayacak ama evet, farklı parkurlar için farklı renkler kullanılıyor.


#38

Yine birkaç soru…

  • Bardak olarak plastik ya da köpükten basit bardaklar kabul ediliyor mu?
  • Eski yarış tecrübelerinize dayanarak, 75. kmdeki ihtiyaç torbasına şunu da koysam iyi olurdu dediğiniz bir malzeme oldu mu?
  • Gece su ihtiyacı az olacağına göre dolu matara başlamak zorunlu mudur?

#39

Dağcı malzemeleri satan mekanlarda çok makul fiyata saplı plastik bardaklar oluyor, çantanın sağına soluna asabiliyorsun. Köpük ve basit plastik bardakları kabul edeceklerini sanmam, ayrıca çok kolay deforme olacaklardır. 75’inci kilometreye temiz bir takım koşu malzemesi bırakmanı tavsiye ederim. Ben ayakkabı dahil her şeyi değiştirmiştim. Yeniden doğmuş gibi oluyorsun :wink: Sevdiğin ve oraya varacağın süre zarfında bozulmayacak yiyecek bir iki şey fena olmayabilir. Aklına takılan, koyup koymama arasında kaldığın bir şey olursa, torbaya sığıyorsa koy geç derim. Doğrusun, gece su ihtiyacı az, ve evet, mataranda ne kadar su tutacağına sen karar verirsin, ama istasyon arası mesafeleri ve tırmanışları iyi değerlendir.


#40

42K dağ maratonu için de çanta ve web sayfasında yazanlar gerekiyor mu acaba?
Gereken malzemeler bana biraz fazla geldi bu mesafe için.
Ya da ben ilk kez katılacağımdan şartları bilmediğim için mi bana öyle geliyor? Gözüm korktu da biraz :smile:
Ben çantasız koşmayı düşünüyordum mesela :smile:


#41

Geçen sene İznik Ultrada gönüllü olarak bulundum. Listede yazılı malzemelere sahip olmadığınız taktirde göğüs numaranızı alamıyordunuz kayıt masasından.


#42

Ultra koşanların telefon programı kullanıklarını sanmıyorum ama Runkeeper’a “Yarışlar (Races)” bölümüne ekledim İznik Ultra (130K), Orhangazi Ultra (80K) ve İznik Dağ Maratonu’nu (42K).


#43

Geçen sene İznik 130k’da koşan arkadaşlar;
Yarışın gece başlamasının sizde olumlu veya olumsuz yansımalarını öğrenebilir miyim?
Gece başlayacak ve yaklaşık 15-20 saat sürecek bir yarış için son günlerde(son gün belki de) uyku işini nasıl hallettiniz?
Kısacası tecrübelerinizi ve vücudun, gece başlayan yarışa güneş doğduktan sonra yorgunluk ve uykusuzlukla ne reaksiyon verdiğini paylaşır mısınız?


#44

Ne yazık ki benim deneyimim olumlu olmadı. İlk yokuştan sonra çok ciddi halsizlik hissettim. Daha sonra şiddetli bir üşüme hissi ile sağlam bir kırılma noktası yaşadım. Sanırım yarış öncesi beslenme ve dinlenme rejimim uygun değildi. Gün doğumuna yakın kendime geldim ama o noktaya kadar çok zorlandım.
Yapman gereken ilk ve en önemli şey -bana sorarsan- bünyeni gece koşmaya hazırlamak. Yarış tarihi yaklaştıkça artan sayıda gece koşusu yap. Hava şartları gece biraz daha sert, buna hazırlıklı olman lazım. Yarış cuma gece yarısı başlıyor, perşembe günü İznik’e varıp cuma gün boyunca yatar vaziyette dinlenmek ve olabildiğince az enerji harcamak önemli. Uyku yarış süresince bir problem olmayacaktır. Ancak yapabiliyorsan cuma gün içinde bir iki saat kestirmek işine yarayabilir. Standart saatte başlayan standart yarışlar gibi starttan 2-3 saat önce mideyi zorlamayacak sağlam bir öğün önemli. Yarış öncesindeki 5-10 günlük aralıkta da karbonhidrat yüklemesi (artık o her ne ise) yapmak gerekiyor. Finişe dinlenik gelmek en önemlisi. Geride bıraktığın antrenman rejiminden herhangi bir yara kalmamış olması önemli.


#45

Gece koşmak çok güzeldir, sessiz ve huzurlu bir ortam olur, güneş olmaz çok su kaybedilmez. Alışmak lazım, o zamana kadar yanılmıyorsam Çekmeköy de 45K bir gece koşusu olur.


#46

Zebralar ultra maraton koşsaydı…


#47

130 km için eğimler bellide zemin bilgisi verebilecek varmı acaba? hangi km ler nasıldır?