Koşuya yeni başlangıçta önerileriniz


#1

Selam koşu ailesi!
Yaşım 25 ve bu zamana kadar düzenli bir sporum olmadı, sigarayı 7 yıl sonrasında 6 ay önce bıraktım koşu sporuna ilgim oluştu ve başlamaya karar verdim ağırlığım bir nevi fitness ama daimi koşucu olmakta niyetim doktora gittim ve herhangi bir engel çıkmadı. Sizden isteğim tecrübelerinizden bir miktar paylaşmanız… Nasıl bir yol izlemeliyim dediğim gibi daimi koşu ve fitness ağırlıklı antrenman başlangıç olarak yardımlarınızı bekliyorum.


Koşuya başlarken
#2

Yeni başlayanlar için bence en önemlisi kendilerini sakatlamadan orta düzeye gelmeleridir. Bunun için Couch to 5k veya Couch to 10k gibi uygulamaları kullanabilirsiniz ama bence en güvenli, ücretsiz ve fitness da programınıza ekleyecek bir uygulama olarak Nike Run uygulaması var. Yanında Nike Training Club uygulamasını da kullanınca yeni başlayanlar için herhangi bir ekipman gerekmeden ilk maratona kadar idare eder.

Bunun haricinde mutlaka ama mutlaka ayak ve basış yapınıza göre kaliteli bir ayakkabı alsanız iyi olur. Aksi takdirde henüz başta sizi soğutacak ağrılar çekebilirsiniz. En sık rastalanan koşucu sakatlıkları diye araştırırsanız göreceksiniz.

Yeni başlayanlar müzikle veya podcast ile koşmayı sever. Bunun için de özellikle tere dayanıklı bir kulaklık edinseniz ilk başlardaki boşluğu doldurabilirsiniz. Zamanla kendi düşüncelerinizi, temponuzu, nefesinizi veya rüzgarı dinlemek daha sevimli gelecektir. O zaman gerek kalmaz.


#3

Selam,

bir incele derim.

Keyifli koşular.


#4

Kendinize hedefler bulmaya çalışın ve heyecanınıza yenik düşerek kendinizi zorlamayın yavaş yavaş ilerlemek en sağlıklısı olacaktır, koşu sakatlıklara açık bir spor dalı bu sebeple bol bol kşu ile ilgili makaleler okuyun, you tube yeni başlayanlar videolarını takip edin, sadece koşu değil öncesi ve sonrasında yapılan egzersizlere önem verin, diğer arkadaşımızında dediği gibi mutlaka ayak yapınıza uygun bir ayakkabı edinin ve hiç acele etmeyin, iyi koşular…


#5

Tecrübeyle sabit, siz siz olun koşu parkurunda amatörlerden asla tavsiye almayın, profesyonel yardım alın. On aydır çektiğim,daha ne kadar devam edeceği de belli olmayan stres kırığıyla baş başa kalabilirsiniz. Kendisini antrenör zanneden şahıslar, siz siz olun kimsenin vebaline girmeyin.


#6

Naçizane bir tavsiyede bende olacak. Benim ki de tecrübeyle ama acı bir tecrübeyle sabit, mutlaka 5-10 arası jog temposunda ısın ve en az 5-6 dinamik esnetme hareketleri ile başlamalısın. Şahsen koşu öncesi ısınma-stretching konusu benim için 1.sırada geliyor. Bunu ihmal ettiğim için 2 ayrı yerden aşil tendinit oldum ve aylarca uzak kaldım. Öylesi inatçı bir sakatlık. Aşağıdaki link ilk hareketleri öğrendiğim adres. Umarım faydası olur. Koşuya hazırlanmak başlı başına bir keyif ve motivasyon kaynağıdır.

http://www.norcalsc.com/videos/