Tereyağlı kahve yada hindintancevizi yağlı kahve (bulletproof coffee)


#1

Uzun mesafe koşu öncesi filtre kahve+ hindistan cevizi yağı içerek koşan arkadaşlar var mı?


#2

Oldukça uzun süredir var


#3

Peki karşılaştırdığınızda performans açısından nasıl değerlendirirsiniz?


#4

Uzun kaç km? Ne ile karşılaştırılınca performans farkı ? vs biraz daha alanı daraltsanız güzel olurdu:)
Neyse yaklaşık 7-8 yıldır tereyağlı kahve kullanıyorum. Hindistancevizi yağına temkinli yaklaşıyorum.Hakkında epey karşıt yayın yayın var . Eğer sabah erken koşuya çıkıyorsam ve 10 km den uzun koşacaksam türk kahvesi boyutundan biraz büyük moka potta demlediğim kahveye 1 tatlı kaşığı tereyağ ekliyorum . 2 tane cevizle birlikte şahane oluyor. Hafta sonu daha uzun (20-35 km) koşulardan önce bir kupa kahveye 2 tatlı kaşığı tereyağ ilave ediyorum.
Ben oldukça memnunum bu uygulamadan . Performans artışı vs çok ölçülebilir şeyler olmadığı için bence yanıltıcı ancak koşarken açlık veya mide kazınmasını engelliyor ki bu çok faydalı oluyor.
Antrenman olmayan günlerde ise iş yerinde öğleden sonra 1 kupa tereyağ ilaveli kahve içiyorum hem akşam yemeğine saldırmayı engelliyor hem kalan süreyi daha dinç hale getiriyor.Oldukça doyurucu bir besin
Yalnız tereyağlı kahve tavsiye ettiğim hemen herkes kilo aldı :slight_smile: Baktığımda sebeplerinden birinin haftalık spor hacimleri ve yoğunlukları düşüklüğü diğerinin ise ilave olan tereyağ kadar veya daha fazla gün içinde diğer yağ tüketimlerini azaltmadıklarını düşünüyorum.


#5

Evet haklısınız çok yuvarlak bir soru sormuşum😬 ama yine de anlamışsınız sormak istediğim şeyleri ve açıklayıcı bir cevap yazmışsınız çok teşekkür ediyorum😊 uzun mesafe koşulardan kastettiğim 10 km ve üstü koşular.performans açısından derken de beslenme konusunda koşu öncesi bildiğimiz o standart yulaf,yumurta,muz gibi yiyeceklerin koşu üzerindeki etkisinin bulletproof coffee le göre kıyaslamasıydı😃doğrusu uzun mesafe koşularına yeni yeni ilgi duymaya başladım ve ort. 1 yıldır da koşuyorum ve ben koşuları şimdiye kadar yağlı kahve(daha çok hindistancevizi yağı)içerek yaptım.koşu önceleri diğer beslenmeyi henüz denemediğim için de burda sormak istedim😊bu arada hindistancevizi yağına neden temkinli yaklaşıyorunuz?


#6

Son sorumun cevabını da vermişsiniz aslında afedersiniz🙈teşekkür ediyorum.


#7

https://goaskalice.columbia.edu/answered-questions/coconut-oil-good-you
Şu makaleye bakmanızda fayda var .
Kısaca tereyağdan daha fazla doymuş yağ oranına sahiptir ve bu da bilindiği üzere kötü kolesterol seviyelerini artırır. Ancak şurada tam tersi savunulmakta .http://www.bbc.co.uk/programmes/articles/1pk5mWmJXvTQLZYWpN431mW/is-coconut-oil-good-or-bad-for-your-cholesterol
Bu kafa karışıklığıyla uğraşmaktansa gerçek tereyağ temin edebildiğim için tereyağ da karar kıldım açıkçası
Koşu öncesi ne kadar boş mide olursa o kadar iyidir .Ancak tamamen aç karnına koşmak bambaşka konu malum. O bakımdan bulletproof bence daha üstün.Zaten yulaf benzeri lifli gıdalar aslında koşu öncesi uygun olmayabilir. Sindirim süresi çok uzun olacağı için bacaklarda olması gereken kan sindirim sisteminde olur.


#8

Son paylaşımlar için de ayrıca teşekkürler.evett benim de kafam karıştı doğrusu… Sen de mi brütüs😅


#9

Runners world dergisinden alıntıdır. “Bazı araştırmacılar Hindistan cevizi yağının orta Zincirli trigliseritlerinin (MCT) vücutta yağ olarak depolamak yerine yakılmasını daha kolay olduğunu öne sürüyor. Lisanslı diyetisyen Marni Sumbas; Hindistan cevizi yağı, araştırmada metabolizmayı ve kilo kaybını hızlandırmak için kullanılan daha düşük MCT seviyelerine sahip bu nedenle aynı etkiyi yaratacağını farz edemezsiniz.” Diyor. Hindistan cevizi tokluğu arttırarak daha az yemenizi sağladığı iddia ediliyor. Ancak bir çalışmaya göre açlığın yatistirilmasinda zeytin yağından daha kötü performans sergilediği ve yağ yakımı sağlayacak metabolizma hızına hiçbir etkisi olmadığını gösterdi…"


#10

Yağ konusunu aslında iki başlık altında ele alsak daha faydalı olur: kısa ve uzun dönem sonuçları.

Fizyolojik açıdan tüm gıda fazlası yağ olarak depolanır. Bunun varsayımsal bir sebebi evrimsel açıdan binlerce yıl boyunca gıda erişimi düzensiz ve öngörülemezdi. Bu nedenle bedenlerimiz bollukta depolamak üzerine programlandı. Yağ olarak depolanmasının avantajı yüksek kalori ve yıkımı esnasında su açığa çıkması. Ilkel atalarımız günlerce aç gezip hala av bulduklarında onu kovalayabiliyor veya bir yırtıcıdan yağ depolarını kullanabilme becerisi sayesinde kaçabiliyorlardı. Aynı mekanizma günümüzde uzun mesafe dayanıklılık sporları için de geçerli. Vücut yağ yakımı konusunda eğitildiğnde çok verimli bir kaynak. Bununla ilgili antrenman ve teoriler internette bolca var.

Kısa dönem etkisi ise sindirim sürecini yavaşlatması. Yarış günü veya uzun antrenman öncesi avantajı burada. Kısa süreli koşularda bir artısı yok hatta asiditeyi arttırdığı için miğde rahatsızlıklarını tetikliyebiliyor.

Hindistan Cevizi yağı bir dönem super food olarak lanse edildi ama bunu destekleyen pek de veri yok hatta doymuş yağ oranı yüksek olduğu için zeytinyağına kıyasla daha zararlı olabileceği düşünülüyor.

Kişisel kanaatim yağ konusunda, altta yatan bir kolestrol-kalp-damar problemi yoksa, düzenli antrenman yapan ve uzun mesafeler koşan biri için türünün (tereyağı, fıstık ezmesi, zeytinyağı vs) çok da mühim olmadığı. Velhasıl yağ candır :v: