Garmin Fenix 5x incelemesi. Daha hızlı, daha güçlü, biraz daha oyuncaklı ama temelde aynı


#1

Başlamadan iki şey söylemem gerekli. Birincisi bu teknik bir yazı olmayacak (Bunu çok iyi yapanlar var). İkincisi ise saat incelemem için bana gönderilmiş bir ünite değil, parasını vererek satın aldığım bir ünite, yazıda Fenix 3 / 3 HR F3, Fenix 5X ise F5X olarak geçiyor, ben sadece genel bir fikir vermeyi amaçlıyorum, başlayalım.

Tasarım, Ergonomi
Hiç şüphesiz sorunsuz. Garmin başka birçok sektörde denenen ve başarısı kanıtlanmış, temel, üzerinde dikkatle düşünülmüş bir tasarımı çok da değiştirmeden sadece evrime tabi tutma oyununu oynuyor. Kötü oynadığını da söyleyemem. Boyut, malzeme kalitesi, kullanışlılık sorunsuz. Kullanılan malzemeler saatin özel olduğunu hissettiriyor, silikon kayış dışında. Çok daha iyi yapılabilecekken saatin genel kalitesine yakışmadığı kanaatindeyim. Öte yandan saate bağlantı noktası çok iyi. Bu nokta saatin kayışını çok hızlı bir şekilde değiştirmeye imkan sağlıyor, böylece günlük hayatta metal bant, koşuya çıkarken silikon bant takabiliyorsun. F3’te bu bölüm özel ikili tornavida seti ile pimin sökülmesini ve yeni kayışın takılmasını gerektiriyordu. Bu bölüm çok şık bir şekilde çözülmüş.

Bezel bölümü yani saatin cam bölümünü çevreleyen metal çerçeve F3’e göre daha sığ. Bu da saatin camının dış etkenlere daha açık olduğu anlamına geliyor. Her ne kadar F5X modelinde bu cam safir olsa da bu tip heavy duty saatlerde bezel camı korur. F3 ile yaptığım birkaç okkalı düşüşü hatırladığımda aynı durumda F5X’in camının kırılacağını, kırılmasa bile çizileceğini düşündürdü. Saatin arka yüzünde yer alan kapak metalden üretilmiş. F3’te bu bölüm polymerdi. Aynı şekilde kalp ölçümü için kullandığı sensör ve ışık grubu F3 HR’daki gibi çıkıntı yapacak formda değil, saatin arka yüzeyinin açısına daha uyumlu seçilmiş, açıkçası daha rahat buldum.

Gelelim olumsuz tarafına, dikkatli bakmadan F3’ten bir farkı (özellikle aynı büyüklükte olduğu F5X düşünüldüğünde) yok, eski saatimle tamamen aynı. Yeni birşey almışım gibi hissettirmiyor. Bezelde kullanılan kaplama pek tabi ufak tefek vuruklarda açılmaya başladı bile, F3’te de böyleydi. Metalin kendi renginde bırakılmış olsa daha güzel olabilirdi. Garmin’in bu konudaki eleştirileri dikkate almadığını görüyorum.

Ekran
Çözünürlüğünün artması genel olarak arayüze çok katkıda bulunmuş. F3’teki bazı görüntü hataları F5X’te bulunmuyor, özellikle saat arayüzünde daha kaliteli bir görünüm mevcut. Genel olarak tüm arayüzü değiştirmemiş ancak geliştirmişler. Kullanılan yeni font rakamların okunaklılığını arttırmış. Başta da belirttiğim ve birçok marka tarafından uygulanan tasarım felsefesinin bunda rolü büyük. Garmin, enerjisi yepyeni birşeye harcamak yerine varolan ve test ettiği (daha doğrusu bize ettirdiği) özellikleri geliştirerek kusursuzlaştırmaya çalışmış. Artan renk sayısı (16->64) da ekranda görüntülenen datalarda daha fazla renk çeşitliliğine olanak sağlamış. Bu bölümü olumlu geçeceğim. Ancak beklentim en azından ekranın da büyümesi yönündeydi. Ekranda yan açıdan bakıldığında bir titreme sorunu var, ancak bu bir dezavantaj mı bilemiyorum.

Ekranın kontrastı ve doygunluğu her ortamda çok iyi, özellikle parlak güneş ışığında.

Arayüz
F3’te ne varsa bir miktar fazlası, bir miktar daha iyi görüneni, birkaç yeni oyuncakla birlikte. Garmin saatin kullanıcı deneyimini tamamen aynı bırakmış. Bu da F3’ü kolunuzdan çıkarıp F5X’i takarak aynen kullanmaya devam edebileceğiniz anlamına geliyor. Yine küçük ama etkili geliştirmeler mevcut. Mesela F3’teki altimetre ve barometre bölümleri bu yeni widget sisteminde tek bir başlığın altına toplanmış. Aynı şekilde yukarı / aşağı tuşlarına basarak widgetlar arasında dolaşıyor pusulaya geldiğinizde start tuşu ile altimetre, barometre ve dijital pusula arasında geçiş yapıyorsunuz. Bu teknik tüm widgetlar için geçerli. Ancak temperature aynı yerinde duruyor ve hala vücut ısımı ölçüyor. Dış ortam sıcaklığı için tempe satın almanız gerekiyor. Saat genel olarak çok hızlı. F3’ün aslında yavaş bir arayüze sahip olduğunu farketmemi sağlayacak kadar hızlı. Start butonuna bastığımızda karşımıza gelen menü bir miktar değişmiş burada artık Navigate, Track Me, Map ve HRV Stress bölümleri var (HRV Stress F3’te diğer applerin yanında bulunuyordu). Genel olarak F3’ e çok yakın ancak yeni birşey var. Topomap ile navigasyon bölümü F3 ile karşılaştırılamayacak kadar gelişmiş vaziyette, detayı aşağıda.

Genel olarak arayüz akıcı, yeterli, Connect IQ her zamanki gibi özelleştirme severlere sınırsız olanaklar vadediyor. Bu tarafta bir hayal kırıklığım olmadığını ifade etmeliyim.

Connect IQ
Garmin’i tercih etme sebebim. Bu parayı bir saate veriyorsam onun aynı kalmamasını, özelleştirilebilmesini isterim. Bu konuda Garmin rakiplerinden çok önde, kaliteli içerik sunma adına sorunları olsa da F3 tecrübem geçen zaman içerisinde F5X’in de çok farklı noktalara geleceğini bilmemi sağlıyor. F5X’in F3’e göre artan hızı ve ram miktarı çok daha yetenekli yazılımların üretilebileceğini, saatin bluetooth sensör desteği ile birlikte geliştiriciler için büyük olanaklar sunduğunu düşünüyorum. Garmin’in özelleştirme seçenekleri ve Connect IQ içeriği karşısında diğer üreticilerin pek bir şansı yok ne yazıkki. Bu biraz da amaçları ile ilgili. Oyuncak sevmiyorsanız bu sizin için bir seçim kriteri olmayacaktır.

Topomap
Çok işime yaramaz sanıyorum ama mükemmel olduğunu söyleyebilirim. Özellikle “15 kilometre koşacağım bana bir ring parkur çıkar” çok eğlenceli olmuş. Biraz bekletiyor ama en uygun rotayı alternatifli olarak çıkarabiliyor.

Artık herhangi bir koşunun içerisindeyken saati POI (Point of Interest) veya Course (Kayıtlı Rota) moduna alabiliyoruz, F3’te bu baştan yapılıyordu. F5X’te ise her an bu bölümler kullanımda, mesela önceden ayarladığınız ve saate aktardığınız POI’lere bir rota çizmesini sağlayabiliyor veya belirli (saatte kayıtlı) bir izi takip etmesini isteyebiliyorsunuz. F3 bu konuda bir miktar sorunluydu, bilmediğiniz bir yerde koşarken kaybolduğunuzda saatin iz bölümü size geri dönüşü (aynı iz üzerinde olduğunuz için) göstermekte zorlanıyordu (çözünürlük, çizgi kalınlığı ve topo harita verisinin olmaması). F5X bunu yapabiliyor, daha fazla güven verdiğini söyleyebilirim.

Şarj ve Pil
Pil konusu F3 ile üç aşağı beş yukarı aynı kalibrede, ancak şarj kablosu değişmiş Artık yönlü olmayan her iki yönde de takılabilen bir forma dönüşmüş. Burada Garmin’e şunu sormak lazım. Önceki metod (F3) saati koşarken şarj etmeye ve hatta bileğine takmaya uygundu, böyle bir değişikliğe neden ihtiyaç duydun? Bunu anlayamadığımı söyleyebilirim. En nihayetinde aktivite kaydında şarj olabilmesi bu saatin önemli özelliklerinden biriyken arka kapağına tam 90 derece dik açı ile oturan bir kablo yapmak nereden akıllarına geldi acaba? Üzülerek akıllarına geldiğini ve bununla da kalmayıp ürettiklerini söylemek zorundayım, tek avantajı hacminin küçülmüş olması olabilir.

GPS Sinyali Doğruluğu
Buraya kadar okuduysanız genel olarak iyi şeyler yazdığım dikkatinizi çekmiştir. Meselenin buraya (ve bundan sonraki bölüme) eninde sonunda geleceğini bildiğimden ve bir oyuncak sever olarak kötü de olsalar oyuncakları seviyor olduğumdan bu normal karşılanabilir. Ancak GPS doğruluğu için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Eğer beklentiniz saat pace’i doğru göstersin, mesafeyi tam olarak ölçsün, parkur içerisinde iz kafasına göre hareket etmesin ise yanlış saati almış olabilirsiniz. Bu konuda Fellnr’ın incelemesi benim üzerine hiçbirşey yazamacağım kadar detaylı. Linkini aşağıda bulacaksınız. Ancak birde iyi yönünden bakalım ki F3’ün en iyi olduğu hali kadar (neredeyse) iyi. Zamanla ve Garmin beta takımının gayretleriyle daha da iyi olacağını düşünmek yanlış olmaz. Benim gibi saat mesafeyi doğru gösteriyorsa (bu kadar sapmayla nasıl yapıyorlar onu da bilmiyorum) sorun yok kafasındaysanız F5X ile mutlu olabilirsiniz. Ancak GPS doğruluğu ne yazıkki bütün saatlerin 3 aşağı 5 yukarı ortak sorunu. Yanlış ölçmeyen ve rotayı tam tutturabilen bir saat yok, ancak yanlışlığın yüzdesel ifadesi değişiyor. Bu arada saati “smart” ölçüm modunda kullanıyorum, 1 sn ile performansı bir miktar daha yüksek olacaktır.

Ultratrac modunu ise koşmaktan ziyade soyut sanat sevenlere öneriyorum, çıkardığı grafiğin başka bir kullanım alanı yok ne yazıkki.

Daha kesin ölçüm arayan ve bir şekilde Garmin serileri kullananların foot pod (özellikle STRYD) ile birlikte kullanması yerinde olur. Ben Garmin’inkini kullanıyorum ancak önümüzdeki ay gelecek olan bir STRYD ünitesi ile de denemeyi düşünüyorum.

Strava Live Segment
Saat telefona bağlıysa ve internet var ise koşulan parkurda daha önceden segment haline getirilmiş bölümler için sizi uyaran ve parkurda daha önce koşanlarla yarışmanızı sağlayan bir özelliği mevcut. Ancak bunun çalışabilmesi için Strava Premium abonesi olmanız gerekiyor. Bundan (özellikle başka ünitelerde) çok memnun olan ve bu deneyimini yazanları bildiğimden seveni olur diye düşünüyorum. Benim için doğrusu fazla gaz bir özellik.

Bilekten Ölçüm (Wrist HR)
Bilekten ölçüm çok hassas bir konu. Garmin’de sağolsun bu konuda kafamızı yormamızı istememiş. Bilekten ölçüm sonuçlarının isabetliliği ve güvenilirliği evdeki çamaşır makinası kadar. Ancak çamaşır makinası geriye doğru sayan düzenli rakamlar verirken F5X değişken rakamlar sunuyor. Şakası bir yana doğru ölçmüyor, ölçüm gecikmeli geliyor. Daha da komiği 140 civarında olması gereken rakamı 160 okurken birden 200’ün üzerine çıkması. Korkup durduğumda ise yavaşlamıyor bile, çok havalı ancak bir işe yaramıyor. Dolayısı ile bilekten ölçümü “saatin arkasında yer alan dekoratif ve yüksek teknoloji görünümlü led aydınlatma” olarak değerlendirmeniz yerinde olur. (Kötüleyenin notu : saati sıkmak, bileğe tam oturtmak v.b. denedim, bazen düzgün de ölçüyor ama bir kez yanlış ölçtümü o üniteye olan güven kaybolduğundan göğüs bandına dönüş kaçınılmaz). Ancak sabit dururken, bilek oynamazken doğru ölçüyor. Uzun lafın kısası göğüs bantınıza iyi bakın, yeni Garmin’inizi satın aldıktan sonra da lazım olacak.

Bluetooth Sensör Desteği - Wahoo TickrX
Bluetooth bağlantı özelliğine sahip bir Wahoo TickrX ile denedim. Sorunsuz bağlantı sağladı (Ant+ ve Bluetooth olmak üzere ayrı ayrı) ancak TickrX’in running dynamics özelliklerini desteklemedi. Bantı kalp sensörü ve kadans sensörü olmak üzere iki ayrı sensör olarak gördü. Running Dynamics özelliklerini üzerine alamamış olması moral bozucu. Garmin burada “benim göğüs bandımı kullanırsan iyi edersin” diyor. Yine de bu versiyonunda Garmin’in bluetooth sensörlere izin vermiş olması bile bence büyük gelişme. Bu davranış çeşitliliğin çok artacağını garanti ediyor.

Bağlantı - Wifi, Bluetooth
Bu noktada beni şaşırttı. F3’ün bağlantıda karşılaştığı sorunların tamamını çözmüşler. Sorunsuz ve memnuniyet verici. Özellikle telefon ile bağlantısı çok stabil.

Beta
Garmin forumlarını incelerseniz aktif koşu saatleri için hazırlanan beta sürümlerinin olduğunu göreceksiniz. Garmin “Open Beta” ile kullanıcıların bizzat eklenen (veya düzeltilen) özellikleri deneyip geri bildirimde bulunabilecekleri ve çok aktif kullandığı bir beta programına sahip. Beta programda sağlanan gelişmeler bir sonraki sürüm ile tüm saatlere sunuluyor. Ancak Beta sürümün saate yüklenmesi, saatin normal update prosedüründen bir miktar farklı, ancak zor değil. Bunu Garmin’in iyi yaptığını düşünüyorum.

Sonuç
Garmin F5X’i bir bütün olarak düşündüğümde (ve tabi fiyatını da karşıma aldığımda) pahalı bir oyuncak olduğunu kabul ediyorum. Bedelinin karşılığı olup olmadığına gelince ise bu sorunun cevabının pazardaki koşu saatlerinin bütününe bakılarak verilebileceğinin de farkındayım. Genel olarak tüm koşu saatlerinin fiyatları, koşunun yükselen bir trend olmasının verdiği gaz ile birlikte giderek yükseliyor. Ancak bunun karşılığını alabiliyormuyuz sorusu var. Kısaca buna değinmek isterim.

Garmin Türkiye’de F3 HR’ı (Normal versiyon) 2.400 ortalaması ile satıyor. FX ise ortalama 3.500 TL civarında. Aradaki fark Topomap (ki önemli miktarda depolama alanı ile birlikte geliyor), Safir Kristal Cam, daha hızlı işlemci, daha yüksek çözünürlüklü ve daha fazla renk sayısına sahip bir ekrandan oluşuyor. Yeni bir saat alıyorsanız ve oyuncaklar sizin için önemli değilse F3 HR hala bir seçenek, öbür tarafta Suunto Spartan Ultra, Sport Wrist HR modelleri de bu fiyat aralığında. Kendi adıma tercihim Garmin ekosistemi içinde kalmak (Footpod, Tempe, HRM Run v.s. sensörler dolayısıyla), gerçekten özelleştirilebilmesi, yazılım desteği, beta programı, günlük kullanıma daha uygun oluşu gibi etkenler ön planda. Dolayısı ile genel olarak yeni Fenix’ten memnun olduğumu söyleyebilirim, iyiydi daha iyi olmuş, kötü taraflarında da aynı istikrar sürüyor.

Sizlerin de görüşlerini, deneyimlerini merak ediyorum.

  • Beklentilerimi karşıladı, beğendim.
  • Ben beğenmedim, daha iyi olmalıydı.
  • Bu Fenix SLX olmuş, F3 ile fark göremedim.

0 oylayanlar

Yararlanabilecek Kaynaklar :


http://fellrnr.com/wiki/Garmin_Fenix_5X

Kutudan ne çıkıyor ve F5 versiyonları arasındaki büyüklük farkları :


#2

Ben de kendimden biraz ekleyeyim. :smiley:

Bezel bölümü gri olduğu için saati almak istemiyordum; çizilince görüntü gidiyor çünkü. F3 Silver ile ise rahattım, çizilse de bağırmıyordu çizikler. :smiley: İyi bakmadan görünmüyordu. Safir cam da çizik bir çerçevenin içinde çok da önemli değil bence. :smiley: Muhtemelen gelecek yıl bir titanyum modelini çıkarır diye düşünüyorum, çeşitlilik olsun diye. Bugün Quatix modelleri de duyurulmuş saatin, denizciler için. Fenix 5 silver modeller çok güzel duruyor bence. Arka kısımdaki metal plastik kasanın üzerine muhtemelen biraz süs olması biraz da optik nabız ölçerin çıkıntısını gizlemek için konmuş, saati çok az daha kalın yapıyor. Silikon kayış umarım F3 kayışı gibi bir yıl sonra kendi kendine dağılmıyordur; gerçi Baytekin değiştiriyor.

Ekran dediğiniz gibi büyüse iyi olurdu, sonuçta bunlar MIP ekran, büyüse de güç tüketimi ekranda görüntülenen şeylerin değiştiği oranda. Çok etkisi olmazdı. Ama tabi ekranı kasanın içine oturtmakta da biraz sıkıntı olabilir. F3 ile bu büyük bezel zorunluluktu mesela ama bunlarda ekran arka kısmı biraz ufalmış bile. Hani biraz büyük ekran biraz ince çerçeve ile olabilirdi. Garmin metalik çerçeveleri pahalı (Chronos) saatlerinde kullanmak istiyor bence. Ekrana mor, pembe ve mavi tonları renkler gelmiş mesela, haritalarda tatlı görüntüler oluyor. :slight_smile: Titreme olayı var ama çok farkedilen bir şey değil, sadece o titremenin ekranın güç tüketimini arttırma olasılığı beni düşündürüyor ama şimdilik bir sıkıntı yok.

F3’teki altimetre ve barometre bölümleri bu saate de Widget ayarlarından eklenebiliyor. Hatta bu saatteki bunların birleşik olduğu ABC ekranı F3’te de widget ayarlarından menüye eklenebiliyor. Bir yenilik yok bunda. :slight_smile: Arayüz oldukça iyi optimize edilmiş, bütün menüler vs. akıcı bir şekilde işliyor. Saatin işlemcisi eski serilerdeki işlemcilerden olsa da bazı değişiklikler yapılmış ve yazılım tarafı iyi optimize edilmiş, muhtemelen işlemci de daha yüksek frekansta çalışıyor ve yardımcı işlemciler de daha performanslı işlemcilerle değiştirilmiş. Garmin’in ConnectIQ zirvesine de NXP sponsor olunca hala aynı işlemcileri kullandıklarından şüphelenmiştim. :slight_smile:
Işık tuşuna basılı tutunca bir kontrol menüsü çıkıyor, buraya kısayollar ekleyip farklı işler yapmak mümkün. Işık tuşu çalışmasa bile menüyü farklı tuşlara kısayol olarak atamak mümkün. Ayrıca çift tuşlu kısayollar da atanabiliyor ve ekran kaydı özelliği gelmiş. Müzik bileşeni artık telefonda çalan şarkıyı gösteriyor. :smile:

CIQ için bu saatin SDK’ya göre 1MB üzeri RAM kullanabilmesi gerekiyor ama bu bir güncelleme ile verilecek sanırım ve güncelleme gelmedi daha. Bir de 2.3 güncellemesi ile saat yüzlerinin arkaplanda süreçler çalıştırması da mümkün olacak, yani ana ekranda hava durumu ya da borsa, Bitcoin bilgileri vs. görmek mümkün olacak.

Haritalar iyi ama yeterince güncel değil. Aslında çoğu çevrimiçi harita gibi bunda da karayollarımızın çalışma hızına bir yetişememe durumu var. Bundan dolayı saate kendim düzenlediğim OpenStreetMap haritalarını atarak kullanmayı tercih ediyorum ama onlarda da bölgesel olarak güncelleme sorunu var. Rota çizmesi güzel ama rota ayarları ile ilgili seçenekler sunmuyor pek. Yola çıkmadan önce rotamı çizdirdim, yolun yarısından fazlasında beni anayol dışında diğer yollara sokmaya çalıştı, ana yoldan gideceğimi seçebilsem farklı olurdu. Hani hiç bilmediğim bir yer olsa sıkıntı yaşayabilirdim. Bundan dolayı F3’teki gibi haritayı Garmin Connect ya da GPSies üzerinden hazırlayıp saate rota/course olarak atmak belli durumlarda daha iyi olabilir.
Performans olarak da çok hızlı değil haritalarda yer bulma ve rota işlemleri. Ancak kullanılmayacak kadar da değil. Vize’ye gitmiştim mesela, dönüşte yarım sucuk ekmek yedim. Ekmeği yarıladığımda saatte arama yaptırıp 35 KM mesafedeki bir yeri aratıp rota çizdirdim, çizdiği rotayı beğenmedim, iptal edip trackback yaptım. Ekmeğim bittiğinde her şey çoktan hazırdı. :smiley: Hani hemen bir yere bakmak için telefondan navigasyon çok daha hızlı, ama yolda kullanmak için saat bana daha kullanışlı geliyor. Güzel topo haritalarla da daha detaylı oluyor tabi.

Şarj kablosu zaten ayrı bir garip. :slight_smile: F3’ü koşmasam bile kolumda şarj ederdim ki beni uyuyor zannetmesin, ama bundan kaçış yok, beni ille uyutuyor. :smiley: Ayrıca servise verdiğim saat şarj kablosuz döndü ve Garmin kabloyu hala göndermedi, 3D yazıcım olsa çoktan alternatif bir şarj kablosu üretmiştim. İyi tarafı dışarıdan şarj ederken dış iki bağlantı USB güç uçları ve + ya da - kutup farketmiyor. :slight_smile:

GPS zaten party hard Fenix’lerde ama beni rahatsız etmiyor. Çok kesinlik isteyen zaten footpod alsın ki bisiklette pek sıkıntı çıkarmıyor GPS. Koşu ve daha kötü de yürüyüşte saçmalıyor ki F3’ten daha iyi ya da daha kötü saçmalıyor diyemem. Kişisel görüş.

HRV kaydı artık saatin ayarlarından etkinleştirilebiliyor, ayar dosyası falan atmaya gerek yok.

Bilekten ölçümde F3 ve göğüs bandı ile bir kez koştum. F5x F3’ün değerlerini 5 yukarıdan takip etmişti. F3 179 bpm gösterirken F5x 184 göstermişti. Çok sıkıntı değil bana, yatarken kalkarken doğru, düz yolda bisiklette de fena değil. Ama daha doğruluk için aktivitelerde göğüs bandı şart.

Saat eder olarak pahalı, bunda doların da etkisi var ama dolar ile yaşayan yerlerde yaşayanlar da pahalı diyor. :slight_smile: Bence haritalara ihtiyacı olmayan F3’ü varsa F3 ile devam etsin; yoksa da kendi F3 Silver saatimi 1000TL’ye bırakırım. :smile:

İlk telefonun adım sayar programı ile başlamıştım, sonra program donmaya başlayınca Vivosmart bilekliğe geçtim. O bileklik ile 10K koşmaya başlamıştım. Sonra ConnectIQ merakım başladı ve ilk oyunumu F3 almadan yazmıştım, oyundaki hataları giderebilmek için de F3 edinmiştim sonunda. Yoksa F3’e bile kullanana kadar bir ihtiyacım yoktu. Şimdi F5X’e geçtim, fiyat arttı ve bileklikten kaç kat daha pahalı ama 100K koşmamı sağlayamadı. Hani pahalı bir oyuncak aslında, Vivosmart adım sayarı da 10K mesafeyi ya 9.5 ya 10.5 ölçüyordu; bu saatlerden çok da kötü sayılmaz. :smiley: Ancak alışında pahalı bir oyuncak olsa da baya işime yaradı F3.
Hani F3 veya benzeri bir Garmin’i olana çok şeyler katmıyor saat. Hani Training effect ıvır zıvır bir şeyler daha eklemişler ama bunların da kime ne kadar katkı sağladığı, ne kadar doğru olduğu şüpheli. Mesela GCT verilierinin aynı koşuda farklı saatler tarafından tamamen farklı ölçüldüğü ile ilgili testler vardı. Harita fonksiyonu olmasa kesinlikle almayı düşünmüyordum hani. Bir telefona mesela bu kadar para vermem, çünkü piyasadaki çoğu daha ucuz saat aynı işi yapıyor; ancak bunda F3 harita olayını yapamıyordu ve rota çizince de yanlış sokaklara girmekten kaçamıyordum; bu yüzden F5X pahalı da olsa işime yarayacak diyebilirim. Tabi Bitcoin’deki dalgalanmadan dolayı saat bana bedavaya gelmiş gibi de oldu da, ondan biraz rahatım. :smiley:

Birkaç da foto.


F3 vs. F5x değil, F3 + F5x, ikisi birden gayet iyi işe yarıyor. Çift ekran. :smiley:

Ha bu arada bu gördüğünüz F3’ü de satıyorum, 1000 TL. :smiley:


#3

Arkadaşlar yazılarınız okudum. Emeğinize sağlık çok samimi güzel yazılarınız için teşekkür ederim. :+1:


#4

İki inceleme de çok başarılı. Teşekkürler :slight_smile:

Bu saatleri multisport amaçlı kullanan birinin hiçbir şekilde turn by turn harita desteğine ihtiyacı olacağını düşünmüyorum. Okuduğum bütün yorumlardan çıkardığım eğer F3’ünüz varsa F5 ya da F5X’e ihtiyacınız yok. Garmin harita vs bir sürü oyuncak ekleyeceğine ekran çözünürlüğünü ve pil ömrünü iyileştirse çok daha şahane olurmuş. F5 ile kolda şarj etme yeteneğini kaybetmek gerçekten çok acaip bir saçmalama olmuş. En son İznik Ultra’da F3 saatimin pili 14 saat sonunda %20’ye düşüp “Low Battery” uyarısı almıştım. Power Bank’le kolumda sorunsuz bir şekilde hiç bir veriyi kaybetmeden şarj edebilmiştim. F5 alsam bunu yapamıyacam. Ne kadar gereksiz bir hareket yapmış Garmin. UTMB koşarken en az iki kere şarj etmek zorunda kalıcam saati. Pil ömrü şöyle 30 saatlere felan gelse ne kadar güzel olurdu :slight_smile:


#5

F5X pili tam ölçülerine dikkat etmedim ama F3’e koysalar sağlam batarya ömrü verirdi. :smiley:

Harita desteğine ihtiyaç olmasa da rota takibine ihtiyaç olabiliyor, onun için de Connect üstünden rota oluşturup saate atmak gayet iyi çalışıyor F3’te. 1650 KM mesafeye kadar rotalar denemiştim. :smiley: Daha büyük ekranda görebildiğiniz için de F5X’in harita çizimindeki gibi beklenmedik yerlere girme ihtimali azalıyor.

14 saatte %20 iyi dayanmış. Çinlilerden ümidim var şarj kablosu konusunda. :slight_smile: Az daha kendim kablo tasarlamaya başlıyordum, 3D yazıcım olsa hazırdı çoktan. :smiley:


#6

Fenix 5 ( 5x ya da 5S değil ) katalogda şöyle yazıyor.
GPS/HR mode: Up to 24 hours

Gps ve bilekten nabız ölçümü ile birlikte 24 saat. Bilekten ölçümü kapatılırsa biraz daha uzun dayanacağı varsayarsak; (en az 2,3 saat oradan bekliyorum)
UTMB’ye gitmeden önce bir Fenix 5 almanız yerinde bir karar olacak :slight_smile:


#7

Senden ödünç alacam ben Erhan :grinning: Nabızdan ölçmek o kadar fark eder mi yahu? Ben yarışlarda nabız ölçmüyorum


#8

Rota kesin işe yarıyor. Ben direkt rotayı açıp takip etmiyorum. Ama kaybolursam hemen rotaya girip nerde sapmışım bakıyorum. O özellik çok iyi. Fazlası gereksiz. Yani bence. Bu arada Örnekköy de bi 15 dakika kadar şarj etmiştim F3ü. O ekstra şarjla 14 saat sonunda %20ye indi :grinning:


#9

Normalde bisiklet turlarımda göğüs bandı kullanırdım ama ramazan nedeniyle birkaç ufak tefek turu göğüs bantsız yaptım. Koşarken ki nabız doğruluğunu fena bulmamıştım, mesela Fenix3 HRM RUN ile 179 gösterirken Fenix 5X 184 gösteriyordu, hani kapaca yakından takip ediyordu. Ancak bisiklette işler baya değişik imiş. Tahmini 170 ile tırmandığım bayırı optik nabız ölçümü ile 130 - 150 civarı nabız ile çıkabiliyorum, üstelik bunu tahmin ederek saat kayışımı biraz sıktığım halde. Tabi daha düz ve titreşimsiz yollarda daha iyi sonuçlar verse de bozuk yollarda saat kolumda aşağı yukarı sarsılırken çok da iyi değerler vermemesini dert etmiyorum zaten. Yine de her türlü imkan varsa göğüs bandı ile kullanım tercih edilmeli.


#10

Nabız ölçeri karşılaştırmak için çok güzel bir uygulama var Garmin Connect Store’da,Auxiliary Heart Rate.
Uygulamayı datafield olarak koşu ekranına ekleyin, hem bilekten nabız ölçümünü hem de göğüs bandını kaydedebiliyor, henüz koşma fırsatım olmadı ama garmin forum’da kullanıp düzgün çalıştığını okudum.
Nabız bandının saat ile eşleşmesi varsa bağlantıyı koparmak gerekiyor kullanırken. Uygulama otomatik buluyor.

Connect Store Linki :


#11

Fenix 5X ile geçen birkaç aydan ve bol miktarda aktiviteden sonra;
Saat genel olarak sorunsuz, bunu garipsedim doğrusu. Önceki Garmin’lerimin uygulama güncellemelerini heyecanla bekliyor, “aha bunu çözmüşler, haydaa burayı bozmuşlar” sürprizleri yaşıyordum. 5X fazlası ile sorunsuz, dolayısı ile uygulama geliştirme ekibi ile bir samimiyetimiz kalmadı.

İşlemci hızı ve bellek fazlası ile yeterli, öyleki yarış datalarını / haritalarını silmemeye başladım. Fenix 3 ile problem çıkma ihtimaline karşı belleği boş tutmaya çalışıyordum. 5X bu meseleyi çözmüş. Tüm zorlayıcı fonksiyonları (koşuya rota ekleme, koşu esnasında durdurup “back to start” ile geri dönme, dönerken durdurup yarım saat sonra aynı rotada devam ettirme, koşu app ayarlarını aktivitenin ortasında değiştirme gibi) denememe rağmen çaktırmayı başaramadım. Bütün bu işkence metodlarına live segment (Strava) ve live track uygulamaları da dahil. Kaydettiği hiçbir aktivitede sorun yaşamadım, HRM Run, Tickr X, Tempe, Footpod, ios, android herşey ile sorunsuz.Bilekten ölçüm ise yapısı itibari en azından şimdilik doğru ölçemeyeceğinden bunu saatin bir kusuru olarak görmüyorum.

Tabi Garmin bu kadar sorunsuzlukla sıkılmamızı istemediği için şarj kablosu sorununu inatla devam ettiriyor. Yazılımla ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Başka bir kablo ile denemek lazım. Yazılım sürümü 4.10 fazlası ile stabil, bir eğlencesi kalmadı korkarım :disappointed:


#12

Yeni bir kablo almayı denediniz mi? Bu kablo sıkıntısı sadece 5x modelinde var sanırım. Garmin forumda 5 için olan bölümde bu şikayete rastlamadım.

Ben kordonu kaliteli bulmadım. Sık temas edilen yerlerde kabartma deseni silinmiş biraz. Sizlerde de aynı sorun var mı?


#13

İki ihtimal var;
a) Saatin bağlantı kablosunu unuttuklarını lansmandan iki saat önce farkettiler,
b) Garmin ürün geliştirmeye yeni aldıkları personel rakip için çalışıyor.

Bu kabloyu başka türlü açıklayamıyorum doğrusu :slight_smile: Evet yeni kablo için Türkiye Distribütörü ile iletişime geçmek durumunda kalacağım.

İlk gün kordonun saatin geneline yakışmadığı kanaatindeydim, hala da bu düşüncem değişmedi.


#14

Yan sanayi bağlantı kablosu denediniz mi ? Belki o düzgün çalışır.


#15

2 aydir kullaniyorum.
sarj kablosunda herhangi bir sorun yasamiyorum.
kordonun ust kenarlarinda hafif asinmalar baslamis.

cihazla ilgili tek ve ugrastigim sikintim, gps sinyal alis kalitesi. ozellile agaclik alanda ve sehir icinde, butun ayarlari denediysem de istedigim dogruluk seviyesine ulasmiyor. daha once kullandigim cihazlarla ayni anda kullanarak da defalarca kez test ettim. bununla ilgili uzun zamandir garmin support ile yazisiyorum. umarim yeni yazilim guncellemeleri ile iyilestirme saglarlar. su anda en 4.14 ile kullaniyorum.


#16

Gps+Glonass kullanıyorum. Sıkıntı yaşamadım. Aslında strava’dan gördüğüm kadarıyla sizinki de iyi gibi.


#17

strava düzeltmeler yapiyor. glonass ile özellikle şehirici sonuçları bende daha kötü cikti.
su anda 1s + gps only + pedestrian routingdeyim.


#18

Benim GPS ile sıkıntım pause resume yani duraklat devam et döngüsünden sonra hatalı hız ölçümü. Koşuda değil bisiklette oluyor tabi bu, aniden 170 KM hız yapmış gösteriyor ve maks. hız değerini bozuyor. Koşuda da bir seferinde çok garip bir kayma yaptı, hani direk uzak bir nokraya atmadı, yavaş yavaş oraya götürüp doğru yola soktu tekrar. Stabilite olarak iyi aslında ama arada sürprizler yapabiliyor yine. :slight_smile:
Kabloyla harita falan transfer ederken dokunmuyorum saate, yoksa bağlantı kopabiliyor. POI arama vs. işlemleri hızlandırmak için kullanılmayan haritaları kapatmakta fayda var. Yoksa aynı POI’yi listeleyebiliyor bir sürü defa. Kendi haritası üstünde Opentopomap ya da OSM haritası kullanıyorum, bölgemde yollar vs. daha güncel.

Sıkıntım ise şarjı Fenix3 kadar gitmiyor, daha fazla yakıyor ondan. Aktiviteler glonass ve ANT sensörleri kapatsam da min. %6 - 7 yakıyor ki Fenix3 sensörlerle bu kadar yakardı. Bir de haritalarda arana ve uzun rota çizimleri de işlemciyi çok kullandığı için biraz fazladan etkiliyor pili.


#19

İyi günler arkadaşlar , fenix5x 'i spartan ultra hr ile karşılaştırma olanağı bulan var mı? Kullanırken aralarındaki farklarını, benzerliklerini ve üstün yanlarını gören arkadaşlar, değerlendirme yazılarınızı okumak isteriz:slight_smile:


#20

Merhabalar arkadaşlar birkaç sorum olacak izninizle, tecrübeli arkadaşlar cevaplar ise çok sevinirim.

1- Polar H10 HR kalp bandı almayı düşünüyorum. Bu bant piyasadaki Runtustic, Strava vs programlar ile beraber çalışırmı yoksa sadece kendi uygulaması ilemi çalışıyor. Mesela Runtustic ve Strava da kalp atım hız yeri var ama boş tabiki ölçmediği için. Bu program ile bunu gerçekleştirebilirmiyi.

2- Garmin saat alsam poların bu göğüs bandını onunla beraber kullanabilirmiyim. Zira Garminde böyle bir cihaz bulamadım.

3- Polar H10 HR kalp bandı almak mantıklımıdır. bu konuda ne dersiniz.

4- Bİrde alternatif olarak önerebileceğiniz her türlü cihaz ile çalışabilecek Kalp bandı varmıdır.

5- Arkadaşlar birde Garmin Türkçe seçeneği verecekmi bilginiz varmı bu konuda.