ITBS - Iliotibial Band Syndrome


#21

Herkse merhaba, yaklaşık 3 sene önce bu sakatlığı yaşadığım sırada en büyük endişem bir daha eskisi gibi koşup koşamayacağımdı. Öncelikle ITBS kasta değil, tendonda oluşan bir sakatlık. Dolayısı ile ısınma-soğuma ve esneme çok önemli. Ayrıca dikkat çekmek istediğim bir diğer konu ise yanlış koşu tekniğinin bu sakatlığa sebebiyet verebileceğidir. Eğer topuk temaslı koşu stiliniz varsa bu sakatlığın en büyük sebeplerinden birisine sahipsiniz demektir. Topuk koşu formu, koşu ile biriken baskı ve darbeyi kalça, diz yada bilek gibi eklemlerden güçsüz olanından çıkarmak zorunda kalıyor.

Ben de damdan düşmüş biri olarak başımdan geçen bu süreci vücuda dinlenmesi için gereken zamanı sabırla vererek, koşu ve bisiklete ara vererek (zaten dizinizi kıramadığınız için bırakın koşmayı, merdiven bile çıkamayacak halde olabiliyorsunuz), buz tedavisi uygulayarak, foam rollerı dost edinerek, geri dönüşte ise koşu formumu gözden geçirip, parmak ucu koşu tarzına adapte olmaya çalışarak adeta koşuya yeniden başlayarak geçirdim. Hala daha psikolojik oluğunu düşündüğüm bazı koşu ve triatlon yarışlarında kendisini sızı şeklinde hatırlatma gayreti içine girse bile, koşu formumu bozduğumu farkettiren uyarı haline dönüşebildi zamanla. Ayrıca koşuya ara verdiğiniz bu süre zarfında kondisyonunuzu yüzme ile koruyabilirsiniz, moral bozmaya gerek yok :slight_smile:
Herkese sağlıklı sporlar.


#22

Düzenli koşmaya çalışmamım başlarında ben de bu sakatlıktan muzdarip olmuştum (beton zeminde koşuyordum ve koşu bitimi esnetme hareketleri yapmıyordum). Gittiğim doktor ve çekilen MR dan bir şey çıkmayınca kendim araştırma yaptım ve Levent Bey’ in yazısına rastladım. Belirtiler bire bir aynıydı. Yabancı bir kaynakta da benzer şeyleri okuyunca tekrar doktora gittim. ITBS ihtimalinden bahsettim, olabilir diyerek geçiştirdi. Bunun üzerine Levent Bey’ in yazısındaki gibi düzenli olarak her akşam 15-20 dakika buz tedavisi uygulamaya başladım. İki hafta koşuya ara vererek yumuşak zeminde yürüyüş yaptım. Bir adet IT Band Strap satın aldım ve bunu da kullanmaya başladım. 2. haftanın sonunda düşük hızda koşulara başladım ve 4. haftanın sonunda sorun kalmadı. Tedbir olarak bir ay daha buz tedavisini sürdürdüm.